Back Achats et Approvisionnements Holiday resorts - Optimisation of purchasing Slices Text Optimisation des coûts et structuration du service AchatsCONTEXTE14 établissements de vacances en France : Montage, Mer et CampagnePrincipales prestations : hébergement, restauration, animations, forfaits et locations de skis, transports et sorties découvertesProcessus Achats faiblement coordonnés en centralENJEUX Base de données Achats partagéeRéduction des coûts d’achats Simplification et centralisation des processus AchatsDÉMARCHE TRAKERLEVIERS CLÉSRenégociation locale des prestations de transport, d’animation et d’entretienConsultation globale de centrales d’achats alimentairesRationalisation de la base articles de produits alimentairesConstitution d’une fonction Achats centrale ZoomDistribution per purchasing familyScaling of the target workload for centralpurchasing and local purchasing Image ResultsSAVINGS5%savings in the purchasing budgetEFFICIENCY Shared purchasing databaseReduction of the number of active items in cateringPROFESSIONNALISATION Creation of a dedicated and centralised purchasing functionDefinition of ‘central vs local’ purchasing responsibilities as a function of families and processes Discover other Traker Purchasing & Procurement missionsCAMPING EQUIPMENTIN-FLIGHT CATERINGRationalisation of component inventoryCentralisation of supplies Discover more achievements Do you want to: Discuss a need or a project? Send us a request? Get more information on the services we provide? Contact us!